Új gyárat nyitott az autóipari alkatrész és alapanyag beszállító Thyssenkrupp Component Technology pénteken Jászfényszarun.

Karsten Kroos, a Thyssenkrupp Component Technology üzletágának vezérigazgatója a gyár avatásán hangsúlyozta, hogy Magyarország az európai autóipar egyik fontos szereplőjévé vált az elmúlt években, tavaly mintegy 480 ezer autó készült itt.

A ThyssenKrupp üzeme Jászfényszarun – fotó: glassdoor.com

A mintegy 33,5 milliárd forintból,  a magyar kormány több mint 10,5 milliárd forintos támogatásával, zöldmezős beruházással megépült gyárkomplexum mintegy 500 új munkahelyet teremt a telephelyen 2019-ig. Az új gyárban elektromechanikus kormányrendszerek és hengerfejbe integrált vezérműtengelyek készülnek német és nemzetközi autógyáraknak. Az elmúlt hónapokban fejeződött be Jászfényszarun az új futómű- és meghajtás-alkatrész előállító üzem építése is. Az új üzemcsarnok avatásán jelen volt Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Debrecenben épül a vállalat rugókat és stabilizátorokat előállító üzeme, amely még ebben az évben megkezdi a sorozatgyártást. Az ügyfelektől már elnyert megbízások tették szükségessé a termelési kapacitások bővítését Magyarországon. Ezzel a thyssenkrupp alkatrész üzletága tavaly 14 százalékkal növelte árbevételét – mondta a vezérigazgató.

Marc de Bastos Eckstein, a Thyssenkrupp Component Technology Hungary Kft. ügyvezetője ismertette, a thyssenkrupp Európában először Jászfényszarun von össze két különböző terméktechnológiát egy telephelyen. A tevékenységek összekapcsolása komoly előnyt jelenthet a  költséghatékonyságban, és a vállalat ezeket a kettős telephelyeket az elmúlt években már sikeresen vezette be Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban.

A Thysenkrupp Győrben futómű összeszerelő üzemet valamint magyarországi autóipari ügyfelek számára egy acélipari szolgáltató központot működtet. A vállalat Budapesten üzemelteti szoftverfejlesztési kompetencia központját, ahol csaknem 700 mérnök fejleszt a nemzetközi autóipar számára szoftvermegoldásokat elektromechanikus kormányrendszerekhez, illetve olyan új alkalmazásokat, mint amilyen a steer-by-wire (a mechanikus kapcsolatok helyett csupán elektronikus összeköttetést biztosító megoldás) vagy az önvezető rendszerek.

A Thyssenkrupp Magyarországon az autóiparban összesen mintegy ezeregyszáz munkatársat foglalkoztat. A kiosztott sajtóanyag szerint tízből kilenc prémium kategórájú autó a Thyssenkrupp termékeivel készül, és minden harmadik teherautóban megtalálhatók a vállalat hajtómű alkatrészei.

thyssenkruppMunka a gyárban – fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

A társaság 1999-ben kezdte meg Magyarországon a "okos" kormányrendszerek fejlesztését, amelyek az állandóan energiát igénylő hidraulikus rendszerek helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ezek a rendszerek csak akkor vesznek fel energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, ráadásul műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos, hidraulikus rásegítéseknél, és kevesebb karbantartást igényelnek. A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.  

A nyilvános cégadatok szerint a Magyarországon bejegyzett Thyssenkrupp  Presta Hungary Kft.  értékesítési nettó árbevétele meghaladta a 46, 6 milliárd forintot  a  2016. októbertől 1-től 2017. szeptember 30-ig könyvelt időszakban, ez 3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.