Kormányrendelettel szabályozzák Németországban az elektromos meghajtású rollerek használatát. A szövetségi kormány szerdai ülésén elfogadott rendelettel az elektromobilitás elterjedését ösztönzik.

rollerIllusztráció – fotó: Getty Images

Az elektromos rollerek a közösségi közlekedéssel együtt "újabb igazi alternatívát kínálnak az autó helyett", ideálisak az úgynevezett utolsó mérföld – a városi közlekedési utak utolsó szakasza, például a busz-, metró- vagy villamosmegálló és az otthon vagy a munkahely közötti távolság – megtételére – emelte ki Andreas Scheuer közlekedési miniszter.

A rendelet két osztályba sorolja a nagyvárosok utcáin egyre gyakrabban látható elektromos rollereket. Az egyik az óránkénti legalább 6 és legfeljebb 12 kilométeres sebességű rollereké, amelyeket 12 éves kortól lehet használni. Ezekkel a rollerekkel járdákon, közös használatú gyalog- és kerékpártutakon és gyalogos övezetekben lehet közlekedni. A másik osztály az óránkénti 12 kilométernél nagyobb, és legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollereké, amelyekkel 14 éves kortól lehet közlekedni. Ezeket a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet használni.

A rendeletet még el kell fogadnia a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak. Ez a szövetségi kormány közleménye szerint május 17-én történhet meg, így a rendelet még az idén tavasszal hatályba léphet. A német biztosítótársaságok szövetsége (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft – GDV) bírálta a rendeletet. Az elektromos rollerek a járdákon és a gyalogos övezetekben fokozzák a balesetveszélyt – emelte ki Siegfried Brockmann, a GDV szakértője.

Egy szabályosan, 11,9 kilométeres sebességgel közlekedő roller legalább kétszer gyorsabban halad, mint egy gyalogos, és jóval gyorsabb, mint egy kocogó – húzta alá a balesetekkel foglalkozó kutató német hírportálokon idézett nyilatkozatában, amelyben hozzátette, hogy a kormány szabályai komoly veszélynek teszik ki és hátrányos helyzetbe hozzák a gyalogosokat a közterületek számukra elkülönített részein, ezért a Bundesratnak el kell utasítania a rendeletet.