Jövőre az Innovációs és Technológiai Minisztérium is beszáll a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny finanszírozásába, mivel szeretnék világméretűvé bővíteni a rendezvényt – mondta a tárca gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az esemény szombati megnyitóján, Egerben.

a01Egy versenyző a nemzetközi Aventics pneumobil versenyen az egri Érsekkertben 2019. május 11-én – fotó: Komka Péter / MTI

György László hangsúlyozta: a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny olyan kezdeményezés, amely különleges ösztönzést ad a műszaki érdeklődésű fiataloknak. Kiváló pedagógiai módszerként ezek a megmérettetések fiatalok tömegeinek érdeklődését keltik fel a természettudományok iránt – tette hozzá, megjegyezve: míg 2010-ben a felsőoktatásban tanulók 22 százaléka járt természettudományi és műszaki képzésre, addig arányuk mára elérte a 30 százalékot.

A kormány ezt az arányt további tíz százalékkal szeretné növelni a következő években, hiszen e szakterületek vezérlik az innovációt – mondta az államtitkár. Közölte: ennek jegyében a következő három évben 8 milliárd forintot költ a kabinet arra, hogy "az egyetemek elefántcsont-tornyát összetörje és összekösse azokat az üzleti világgal, ahogyan ez a verseny is teszi". Azok a gazdaságok és társadalmak fejlődnek a világban, amelyeket az innováció vezérel – fejtette ki.

"Többet már nem tudunk dolgozni, többen sem vagyunk, ezért okosabban kell dolgoznunk, az innováció pedig nem jelent mást, mint újat tanulni, újat csinálni, vagy valamit új módon megvalósítani" – fogalmazott.

Andreas Ostermann von Roth, az Aventics operatív vezérigazgatója elmondta, immár tizenkettedik alkalommal mérik össze tudásukat a sűrített levegővel hajtott járművek építői Egerben: a versenyen 7 ország 23 egyeteméről verbuválódott 38 csapat mérnökhallgatói állnak rajthoz. Elmondta, a megmérettetés a résztvevőktől bátorságot, elkötelezettséget, kemény munkát és fegyelmet követel.

a02Az Óbudai Egyetem Flexair csapatának versenyzője a nemzetközi Aventics pneumobil versenyen – fotó: Komka Péter / MTI

Az egri Érsekkertben rendezett megmérettetésen a fiatalok idén is három versenyszámban állnak rajthoz: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán a kötelező minimális óránkénti 15 kilométeres átlagsebesség mellett. Az ügyességi futamon a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, míg a gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. Magyarországot tíz műszaki egyetem képviseli.

A szombat délután zárult versenyt az idén is magyar csapat nyerte: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Műszakik AiR-115 Team nevű csapata szerezte meg az első helyet az Emerson-csoport által rendezett esemény zárónapján. A szervezők tájékoztatása szerint a csütörtöktől szombatig tartó eseményen a magyar, cseh, lengyel, lett, litván, román és szlovák csapatok pénteken mutatták be prezentációjukat a zsűrinek. A legélesebb küzdelmek szombaton voltak, miután reggel elrajtolt a távolsági futam, amelyet a Riga Technical University Riga Fresh csapata nyert.

a03A Debreceni Egyetem DE - Főnix pneumobil v2 csapatának versenyzője a nemzetközi Aventics pneumobil versenyen az egri Érsekkertben – fotó: Komka Péter / MTI

A hosszú távú futam után az ügyességi kategóriában álltak rajthoz a résztvevők: ezt a számot a BME Műszakik AiR-115 Team nyerte meg, akik végül az utolsó kategóriában, a gyorsulási versenyen is az élen végeztek. Teljesítményével ez a gárda hódította el idén a megmérettetés legrangosabb elismerésének számító Aventics Legjobb Pneumobilja díjat is – közölték a szervezők az MTI-vel.