A Railsystems RP GmbH két Vectron Dual Mode mozdonyt rendelt a Siemens Mobility-től; ezzel megtörtént az első megrendelés az új mozdonyra, amely akár dízel, akár elektromos járműként üzemeltethető. A Siemens Mobility először az InnoTrans 2018 szakvásáron mutatta be a koncepciót.

smvA Vectron Dual Mode – kép: Siemens

„A Vectron Dual Mode mozdonnyal a Railsystems RP GmbH olyan mozdonyt kap, amely két világ legjavát egyesíti: A villamosított vonalakon a Vectron Dual Mode elektromos meghajtással működik üzemanyag-takarékosság és a karbantartási költségek csökkentése céljából. A felsővezeték nélküli vasútvonalakon a Vectron át tud térni dízel üzemmódra anélkül, hogy az üzemeltetőnek mozdonyt kellene váltania” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

 

A Vectron Dual Mode lehetővé teszi az üzemeltetők számára a fenntartható értéknövelést teljes életciklusuk során. A mozdony a villamosított szakaszokon lévő hézagokban is tud üzemelni, ami szükségtelenné teszi a mozdonyok cseréjét. Ugyanakkor a városhalmazokban és főbb városokban, ahol gyakori a villamosított vasúthálózat, kevés a kibocsátás. A Vectron Dual Mode mozdonyt kifejezetten németországi teherszállítási szolgáltatásra tervezték, és bevált Vectron komponenseken alapul. 1 435 mm-es nyomtávon üzemel, és 90 tonna súlyú.

v01v02Kép: Siemens

A mozdonyt a 15 kV váltóáramú rendszerre tervezték, és a PZB vonatbefolyásoló rendszerrel van fölszerelve. Függetlenül attól, hogy villamos vagy dízel üzemmódban működik, vonóereje a kerékabroncsnál 2 000 kW. A mozdony dízel tartályának kapacitása 2600 liter. A Vectron Dual Mode csúcssebessége 160 km/ó.

A Vectron Dual Mode – kép: Siemens