A Siemens és a Ballard Power Systems Inc. kanadai üzemanyagcella gyártó vállalat azt tervezi, hogy közösen fejleszt ki egy üzemanyagcellás meghajtást a Siemens Mireo vonatszerelvény platformjához.

mireoA Siemens Mireo fantáziarajza – siemens.com

A két cég az üzemanyagcellák olyan új generációját akarja közösen kifejleszteni, amit különösen hosszú élettartam, nagy fajlagos teljesítmény és magasabb hatásfok jellemez. A kutatási projektben partnerként részt vesz az RWTH Aacheni Egyetem is. A német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) mintegy 12 millió euróval támogatja a Siemens és az RWTH Aachen projektjét a minisztérium országos innovációs programjának keretében, melynek célja a hidrogén- és üzemanyagcellás technológia fejlesztése. A programot a Hidrogén és Üzemanyagcellás Technológia Országos Szervezete (NOW GmbH) fogja koordinálni.

"A széndioxidmentes üzemanyagcellás technológia iránti igény gyors növekedését tapasztalhatjuk. Ez vonatkozik a személy- és teherszállítás valamennyi szegmensére, legyen szó vonatokról, villamosokról, buszokról vagy akár tehergépkocsikról" – jelentette ki Randy MacEwen, a Ballard Power Systems elnök-vezérigazgatója.

 

"Együttműködésünk a Ballard céggel döntő lépés abban a folyamatban, melynek során a dízel meghajtású vasúti járműveket károsanyag-kibocsátás nélküli egységekre cseréljük annak érdekében, hogy hosszútávon fenntartható és klímabarát mobilitási megoldásokat kínálhassunk. Képesnek kell lennünk arra, hogy a helyi vasútvonalak különféle típusaihoz igazodó, rugalmas vonatszerelvény változatokat nyújtsunk ügyfeleinknek a regionális körülmények és a technikai lehetőségek függvényében" – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility divízió igazgatója.

Az együttműködés hosszú távú célja olyan moduláris és méretezhető üzemanyagcellás vontatási rendszer kifejlesztése, ami integrálható a Mireo vonatszerelvény platformba. Ilyen rendszerrel és a hidrogén hajtású szerelvények segítségével a Mireo képes lesz rugalmasan, különféle üzemmódok szerint működni, ideértve az akkumulátoros – villamos hajtást, valamint a felsővezeték nélküli vonalakat. Az üzemanyagcellás technológia 2021-re lesz üzemképes, majd ezt követi a technológia integrálása további járműplatformokba.

A Siemens új Mireo regionális és elővárosi vonatszerelvény platformját kifejezetten a fenntartható és rugalmas működéshez fejlesztették ki, így predesztinált egy alternatív meghajtó rendszer tesztelésére. Könnyűsúlyú konstrukciójának, energiahatékony alkotóelemeinek és az elektromos rendszer intelligens irányításának köszönhetően a Mireo akár 25 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a hasonló utaskapacitással rendelkező egyéb szerelvények.