A december elsejei tulajdonosváltást követő egy hét alatt több mint duplájára emelte termelését a Pápai Hús Kft., a heti sertésvágások száma 1200-ról 2800-ra nőtt – közölte Kovács László, a cég új ügyvezető igazgatója a vállalat hosszú távú fejlesztéseiről tartott sajtótájékoztatót követően az MTI-vel.

Frank Liu, a cég új tulajdonosa elmondta, komoly potenciált lát a fejlett magyar élelmiszeriparban és mezőgazdasági szektorban. Véleménye szerint minden adott ahhoz, hogy Magyarország a távol-keleti befektetők számára a kelet-közép-európai régió kapuja legyen. A vállalat számára elsődleges továbbra is a magyar piac, emellett a Távol-Keleten és az Egyesült Államokban terjeszkednének – tette hozzá Kovács.

pápaiA 2017-es évtől 16,5 milliárd forintos árbevételt vár a vállalatvezetés – fotó: infopapa.hu

A fejlesztések érdekében az új tulajdonos kétmilliárd forintot biztosít a legfontosabb műszaki fejlesztésekre – mondta az ügyvezető igazgató. Ebből valósulnak meg a teljes kapacitás elérését szolgáló beruházások, a hatékonyságnövelést elősegítő, például csomagolástechnikai fejlesztések, valamint a vállalatirányítási rendszer kiépítése.

Figyelmet fordítanak az innovációra, a kutatásra és a képzésre is, rövid távon a felnőtt szakképzést erősítenék a térségben a szakképzett munkaerő biztosítása érdekében, közép-és hosszútávon pedig felsőoktatási intézményekkel is együttműködést alakítanának ki – tette hozzá.

Kovács László tájékoztatása szerint december végére szeretnék elérni az egymilliárd forintos árbevételt. A 2017-es évtől 16,5 milliárd forintos árbevételt vár a vállalatvezetés – 4,6 milliárd forintot exportból – 2020-ra pedig 20 milliárd forintos árbevétellel számolnak.

2017-ben 200 ezer sertésvágást és 21 400 tonnás termelést terveznek, melyet 2020-ra 300 ezer sertésvágásra és 26 800 tonnára növelnek. A 680 dolgozó számát jövőre 750-re, 2020-ra 900-ra növelik.

pápai2
A dolgozók számét a jelenlegi 680-ról 2020-ig 900-ra növelnék – fotó: ocdn.eu

A Távol-Keletre egyelőre főként darabolt húsrészeket értékesítenek, de három éven belül a magasabb hozzáadott értéket képviselő húskészítményeket is szeretnék ismertté tenni a kínai piacon. Az Egyesült Államokba 1968 óta exportál a cég, itt a sonka és a bacon a két legismertebb termékfajtájuk.

A Pápai Hús csoportot a felszámoló által meghirdetett pályázaton nyertes, hongkongi magánbefektetők tulajdonában álló Tano Commerce Kft. vásárolta meg 1,134 milliárd forintért. A felszámolásban érintett három társaság vagyonát, eszközeit és a Pápai Hús márkanevet vette meg a Tano Commerce Kft., amely december elsején a helyi önkormányzat hozzájárulásával felvette a Pápai Hús Kft. nevet. A kft. tulajdonosa a Chi Fu Investment Grouphoz tartozó Famous Yield Enterprises.