Nőtt az Apollo Tyres indiai gumiabroncs gyártó konszern forgalma és nyeresége pénzügyi éve harmadik negyedévében – tájékoztatta az MTI-t az Apollo Tyres Hungary Kft.
A nyereség elsősorban amerikai és európai piacokról származott – fotó: emroad.com
Az Apollo Tyres értékesítési árbevétele pénzügyi éve harmadik, decemberrel zárult negyedévében az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal 471 millió euróra emelkedett 403 millió euróról. Az adó és kamatfizetés, illetve értékcsökkenés és amortizáció előtti (EBITDA) eredmény 73,7 millió euróra emelkedett 71,2 millió euróról. A beszámolási periódusban elért nettó nyereség 40,6 millió euró lett, hat százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 38,3 millió eurónál.
Az Apollo Tyres forgalmának a növekedése elsősorban az európai és amerikai piacokról származott, ahol 54,3 százalékkal növelte bevételét. A 10,2 százalékkal magasabb beszerzési költségek azonban az EBITDA-rátát 497 bázisponttal 13,5 százalékra csökkentették. Az eredményesség romlása miatt az Apollo Tyres részvénye csütörtökön több mint egy százalékkal gyengült a Bombay-i tőzsdén.
Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres elnök-vezérigazgatója a "különböző külső tényezőkből fakadó kihívások ellenére" jónak ítélte a cég negyedéves teljesítményét. Az eredmény beszámolót kommentálva rámutatott, hogy az indiai adózási rendszer körüli bizonytalanságok kedvezőtlenül hatottak a haszongépjármű szegmensre, ugyanakkor a személygépkocsi szegmensben növekedés volt tapasztalható. Hangsúlyozta, hogy a nyersgumi és más nyersanyagok árának utóbbi időkben bekövetkezett emelkedése az egész iparág számára komoly kihívást jelent.