A japán autómárka csapata egy merőben újító motor prototípuson dolgozik. Az elektromos autókhoz tervezett kompakt, szabad dugattyús generátor nem használ tengelyt az erőátvitelhez.
A generátor 10 kW-ot fog szolgáltatni – fotó: Caroto_gr
Az új generátormodell közvetlenül a robbanó motor dugattyújának morgásából indukálja a feszültséget, így semmiféle erőátvitelre nincs szükség. Ez az elgondolás nagymértékben leegyszerűsíti a generátor működését. A kétütemű hengerhez rögzített mágnes egy lineáris tekercs mellett mozog, így alakítva át a mozgási energiát elektromossággá.
A forgó alkatrészek kiiktatásával valószínűleg csökkenni fog a gépjárművek szerviz igénye, továbbá a generátor használatából eredő amortizáció is csökkenthető lesz. A konstrukció még csak prototípus fázisban van, így még abban sem lehetünk biztosak, hogy egy piacképes eszközről van szó. Viszont az eszköz mérete és teljesítménye előre jelezheti az autóipar elkövetkezendő évtizedeinek irányát.
Az önvezető autók térnyerésével, új piaci igényeket kell majd kiszolgálni, így a kompakt méretű elektromos, illetve hibrid meghajtású járművek kerülhetnek előtérbe. A Toyota is valószínűleg erre a piaci átrendeződése reagál új eszközével.