A világ energiaigénye 2050-re megduplázódik, több mint 2 milliárd jármű lesz a közutakon, az üzemanyagok fejlesztése pedig segíti az üvegházhatású gázok kibocsátásának visszaszorítását – mondta Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke kedden Budapesten.
Az elnök az energiaipari vállalat újgenerációs üzemanyagát bemutató sajtótájékoztatón hozzátette, az üzemanyagok folyamatos fejlesztése azért is fontos, mert az olaj és a gáz az energiamix lényeges alkotóeleme lesz a következő évtizedekben.
A Shell június 5-én kezdi újgenerációs üzemanyagainak forgalmazását – fotó: shellsmart.com
Juhász Péter magyarországi értékesítési vezető kiemelte, hogy a mostani iparági trendeknél a károsanyag-kibocsátás csökkentése, és a hatékonyság növelése áll a középpontban. Az autógyártók a korábbiaknál kisebb motorokat gyártanak, amelyekhez új technológiai megoldások kellenek. A most hétvégi monacói Forma-1-es futamon is a legújabb fejlesztésű üzemanyagokkal érték el a Shellel 50 éve technikai partnerségben lévő Ferrari pilótái az első és a második helyezést – emelte ki.
A Shell Hungary Zrt. június 5-én kezdi újgenerációs üzemanyagainak forgalmazását. Ekkortól minden benzin és dízel üzemanyag tartalmazza azt az új technológiát, amely segít megóvni a lerakódásoktól az üzemanyagellátó rendszert, és a korábbi formulához képest kétszer akkora mennyiségben tartalmaz súrlódáscsökkentő összetevőt.
Johanne Smith, a Shell üzemanyag fejlesztőmérnöke elmondta, az új formulát a Ferrari F1-es csapatával együttműködve fejlesztették ki, és a Ferrari versenyautóit hajtó üzemanyag 99 százalékban azonos típusú összetevőket tartalmaz, mint a Shell 100-as oktánszámú üzemanyaga.
A nyilvános cégadatok szerint 2016-ban a Shell 256,8 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el, ami 2,2 milliárd forinttal, 0,88 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A cég átlagosan mintegy 100 munkavállalót foglalkoztatott tavaly. Az összes belföldi árbevétel 2016-ban 247,9 milliárd forintra csökkent a 2015-ös 251,4 milliárdról, amit elsősorban az eladási árak jelentős csökkenése okozott – írták.
A forgalom tovább emelkedett, csaknem 6 százalékkal, ami a piac növekedésének köszönhető. A magyarországi üzemanyagpiac kiskereskedelmi forgalma csaknem 5,5 százalékkal bővült, ami nagyban köszönhető a jelentősen alacsonyabb világpiaci olajáraknak is – áll a beszámolóban.