Nőtt az Ariston Thermo víz- és fűtéstechnológiai vállalat nyeresége tavaly, 83 millió eurót tett ki, ami 3,8 százalékkal magasabb az előző évinél – közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn.
Magyarországon idén várnak nagy felfutást – fotó: aristonthermo.com
A csoport bevétele 2016-ban elérte az 1,43 milliárd eurót. Az EBITDA (kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti) eredmény 178 millió euró volt, ami 2,6 százalékos növekedés az előző évhez képest. A 2016-os pénzügyi év végén a pozitív nettó pénzügyi egyenleg mintegy 30 millió eurót tett ki, ami 23 millió eurós növekedés a 2015 végi 7 millióhoz képest.
A csoport tavaly 7 millió terméket értékesített, több mint 150 országban. Az olasz cég 36 országban van jelen 59 vállalattal és 8 képviseleti irodával, ahol összesen 6900 alkalmazottat foglalkoztat. Az Ariston magyarországi leányvállalata, az Ariston Thermo Hungária Kft. utolsó lezárt gazdálkodási évében, 2015-ben 5,3 milliárd forint értékesítési árbevételt és 227,7 millió forint adózott eredményt ért el a nyilvános cégadatok szerint.
Grzegorz Wojcik Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős country manager a közleményben kifejti, hogy Magyarországon a kondenzációs kazánok piacán az idei évtől várnak jelentős felfutást, miután az európai uniós bizottsági rendelethez igazodva már csak ilyen kazánt lehet forgalomba hozni és/vagy üzembe helyezni. Az Ariston Thermo a 2017-es évben emellett új üzletággal, az ipari kazán divízióval bővült Magyarországon.
A közlemény szerint 2016-ban az Ariston Thermo felvásárolta a NY Thermal Inc. 79 százalékát, amely a magas hatásfokú kondenzációs kazánok észak-amerikai piacvezető márkájának a tulajdonosa. A felvásárlás komoly lehetőséget jelent az Ariston Thermo Csoportnak, hogy betörjön az észak-amerikai piacra, és tovább erősítse nemzetközi jelenlétét.