A magyarországi újautópiac átlagos növekedését meghaladó bővülést tervez a Volkswagen márka eladásában az idén a Porsche Hungaria.
A kereslet erősödésére számítanak – fotó: independent.co.uk
Az importőr az MTI-nek arról számolt be, hogy az idei első fél évben csaknem 5500 Volkswagent adtak el a magyarországi márkakereskedők, míg tavaly a teljes évben 12 011-et.
A Datahouse 9445 Volkswagen személyautó és kisteherjármű eladását rögzítette tavaly, amely 8 százalékos piaci részt és a 4. helyet biztosította a márkák eladási listáján. Az idei első fél évben 4247 VW eladását regisztrálta a Datahouse. A különbség abból adódik, hogy a reexportot – a Magyarországon eladott, ám végül külföldön forgalomba helyezett járműveket – az importőr nem számítja bele a magyarországi piaci adatokba.
A márka legnépszerűbb modellje hagyományosan a Golf, az idén azonban a Polo tört az élre: a június 20-ig eladott 5468 járműből 1479 a kiskategóriás modell volt. A Polo az év további részében is nagyban hozzájárulhat az eladási volumen növekedéséhez, júniusban Berlinben bemutatott innovatív új, ötödik generációja az ügyfélkör bővülésével is biztat.
A modell sikerét fokozhatja, hogy az idén már megfigyelhető a kis kategóriát is preferáló magánvevők visszatérése az új autók piacára. A német gyártó elektromos változatot nem tervez ebből a modellből, mivel az e-kategória felárát a kisautók szegmensében nem tudják a vevők megfizetni. A Volkswagen folytatja modellkínálatának frissítését, egyebek között kiskategóriás SUV-val jelenik meg a közeljövőben.