A Siemens megvásárolta az ausztráliai Perth-i székhelyű MRX Technologies Csoportot, és tovább bővíti kínálatát a digitalizáción alapuló előrejelző karbantartás területén.
A Csoportot alkotó vállalatok a JRB Engineering Pty Ltd., az MRX Technologies Ltd., az MRX Rail Services Pty Ltd. és az MRX Rail Service UK Ltd. A megszerzett céget jogilag független társaságként fogják irányítani a Siemens Mobility divízióján belül. A tranzakció lezárására várhatóan július elején kerül sor.
Az MRX Technologies Csoport 1996 óta kínálja szolgáltatásait a vasúti rendszerek gyártói és üzemeltetői számára. A cég széles körű portfólióval rendelkezik a gördülőállomány alkotóelemek és a vasúti infrastruktúra digitalizált állapotfelügyelete területén. Az állapotfelügyelet révén nyert nagy mennyiségű mérési adatot arra használják, hogy optimalizálják a vasúti rendszerek karbantartását és költséghatékonyabbá tegyék azokat.
A tranzakcióval tovább erősödik a Siemens vasúti üzletága – fotó: mrxtech.com.au
"A Siemens az állapot alapú és előrejelző karbantartásra összpontosítja figyelmét. Az alkotóelemek és rendszerek digitális felügyelete, valamint az eredményül kapott óriási adathalmaz elemzése lehetővé teszi szakembereink számára, hogy már a korai szakaszban felismerjék a problémák forrásait. Az MRX Technologies Csoport megszerzésével egy rendkívül hozzáértő partnerre teszünk szert a vasúti rendszerekkel kapcsolatos mérési adatok teljes spektrumának összegyűjtéséhez, ami központi diagnosztikai rendszerünk alapját képezi" – jelentette ki Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatások üzletágának igazgatója.
"A célunk az, hogy még a korábbinál is magasabb rendszer-elérhetőséget kínáljunk ügyfeleinknek. A szervizelés szempontjából fontos adatok digitalizációját összekapcsolva a Siemens adatelemző rendszerével és szakértelmével az iparág egyedülálló termékét kínáljuk. Közösen a digitális jövő felé kormányozzuk a vasúti iparágat" – mondta Jim Blair, az MRX Technologies Csoport részvényesi és ügyvezető igazgatója.
A gördülőállomány és a vasúti infrastruktúra előrejelző (prediktív) karbantartása egyre fontosabb kérdéssé válik. Ma az üzemeltetők gördülőállományuk és infrastruktúrájuk száz százalékos rendelkezésre állását igénylik, mivel a meghibásodások pénzbe kerülnek, késéseket okoznak és bosszúságot jelentenek az utasok, szállítmányozó cégek és teherfuvarozási ügyfelek számára. A vasúti rendszerek üzemeltetői a karbantartási felelősséget egyre inkább a gördülőállományt gyártó cégekre hárítják. Ennek eredményeként az új gördülőállományra vonatkozó megrendelések gyakorta hosszú távú karbantartási szerződésekkel párosulnak, amelyek hatálya olykor a tervezett rendszer életciklusának végéig terjed.
A Siemens a gördülőállomány, infrastruktúra és szervizelési szolgáltatások egykapus (egyetlen forrású) szállítójaként vezető szerepet játszik a vasúti iparágban. Az iparág első számú vállalataként a Siemens egy speciális központot működtet Németországban, Münchenben – a Mobilitási Adatszolgáltató Központot. Ebben a központban a gördülőállomány és a pályamenti berendezések által folyamatosan gyűjtött és továbbított nagy mennyiségű adathalmazt egy központi diagnosztikai rendszer elemzi.
Ezen elemzések alapján készülnek a rendszerhibákkal kapcsolatos korai előrejelzések, valamint a sürgős vagy ütemezett karbantartásra vonatkozó ajánlások, amelyeket aztán elküldenek a Siemens karbantartó műhelyeiben dolgozó műszaki szakemberek, valamint az üzemeltetők számára.