A cég bejelentette, hogy sikeresen tesztelték a pneumatikus rendszerüket, melynek köszönhetően a jövőben elképesztő sebességgel utazhatunk majd.
A Hyperloop One tesztelése - fotó: Hyperloop One
A tesztelést még májusban kezdték le a nevadai tesztpályán. A mágneses pályán öt másodperc alatt 120 kilométer per órás sebességre gyorsították a járművet a Hyperloop mérnökei. Persze ez csak töredéke az áhított 1100 kilométer per órás sebességnek, azonban jól mutatja, hogy van potenciál a technológiában.
A kísérleti szerkezet magában foglalja az összes olyan rendszert, ami segít lecsökkenteni a súrlódási és a légellenállási tényezőket, továbbá a hajtásért és fékezésért felelős. Az így létrehozott csövekkel maximalizálhatják a sebességet és minimalizálhatják a meghajtáshoz szükséges energia mennyiségét. Ezt főként a csőben uralkodó légmentes környezettel és a mágnes pályán történő lebegtetéssel érik el.
Ha a rendszer megvalósul, az utasok egy úgynevezett „hüvelyben” foglalhatnak helyet, amit a cső belsejében elképesztő sebességre tudnak majd gyorsítani. Ezek a kabinok alumíniumból és szénszálból készülnek, 28 méter hosszúak és leginkább egy buszra emlékeztetnek.
Jelenleg az első szakasznál járunk, melynek a végeredménye a termelésre kész termék lesz. – nyilatkozta Josh Giegel, a Hyperloop One mérnöki vezetője.
A mérnökök jelenleg a rendszer egyik kulcsfontosságú részén dolgoznak, mely a hüvelyt anélkül juttatná be és ki a légüres zónából, hogy közben levegő kerüljön a csőrendszerbe. Ezt valószínűleg valamiféle zsilip rendszerrel fogják kiküszöbölni. A fejlesztők elmondták, hogy további tesztek következnek, mely során a 400 kilométer per órás sebességet szeretnék elérni, miközben növelik a megbízhatóságot és az energiatakarékosságot is.