A Magyar Telekom 2017. november 1-jével megszünteti a lakossági felhasználók részére nyújtott villamosenergia-szolgáltatását – közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
A Telekom inkább a tömegkommunikáció kapcsán ismert – fotó: pexels.com
November 1-jétől a Nemzeti Közművekhez tartozó, országosan működő Démász Zrt. egyetemes szolgáltató kész arra, hogy minden érintett lakossági ügyfél villamosenergia-ellátását biztosítsa. Amennyiben az új szolgáltató az ügyfél számára megfelelő, úgy a Démász fogja megkeresni a szolgáltató-váltással kapcsolatban.
Aki nem a Démász Zrt.-vel, hanem más villamosenergia-kereskedővel vagy egyetemes szolgáltatóval kíván szerződést kötni, annak az új villamosenergia-szerződésének megkötéséről és a kereskedőváltás kezdeményezéséről magának kell gondoskodnia 2017. szeptember 30-ig. A Telekom lakossági villamosenergia-szolgáltatását 2017. október 31. napjáig biztosítja, és a szerződés megszűnését követően végszámlát küld ügyfeleinek. A szolgáltatás megszűnéséről minden érintett lakossági ügyfél részletes, teljes körű tájékoztatást kap a társaság felmondó levelében.
A Telekom a közleményben emlékeztet, hogy 2010-ben indította el energiaszolgáltatási tevékenységét lakossági ügyfelei részére, a szabályozott egyetemes árnál kedvezményesebb díjakkal.
A társaság korábban gázszolgáltatást is kínált, a lakossági gázszolgáltatási piacról azonban már 2015. augusztus 1-jével kilépett. Az üzleti energia ügyfeleket pedig 2016. január 1-jével a MET Holding AG-val alapított vegyesvállalatnak adta át. A Telekom energiaszolgáltatásból származó bevételei 2016-ban már csak mintegy 6,8 milliárd forintot tettek ki, több mint 86 százalékkal csökkentek az előző évhez képest. A távközlési társaság összes bevétele meghaladta a 602 milliárd forintot tavaly.