Szeptember 4-ig pályázhatnak a startupok a Telenor Accelerate programjába, egyenként 150 millió forint értékű támogatásra, ezen belül 5-10 millió forint készpénz-befektetésre, cserébe a távközlési vállalt alacsony százalékú kisebbségi részesedést kér a támogatásra kiválasztott 3 startupból – közölte a Telenor Magyarország.
A nyár közepe óta 260 vállalat és 1200 diák regisztrált az oldalra – fotó: tech2.hu
A programhoz csatlakozó startupoknak a vállalat lehetővé teszi, hogy hozzáférjenek a cég ügyfélköréhez és partnerhálózatához, az úgynevezett angyal-befektetőkhöz, finanszírozási forrásokhoz, valamint tesztelési és marketinglehetőséget nyújt a csoport 200 millió ügyfele és 1 millió nagyvállalati partneréhez. A 3 kiválasztott startup jövő márciusban a média és a befektetők előtt is bemutathatja termékeit és szolgáltatásait.
A Telenor a többi között olyan startupok jelentkezését várja amelyek még a fejlődés korai szakaszában járnak, de már rendelkeznek az internethez csatlakozó termékük prototípusával. A terméknek a pénzügy-technológia, a mobil egészségügy, az oktatás, a szórakoztatóipar, az elektronikus és mobilkereskedelem, a kommunikáció, a játékprogramok, a dolgok internete (Internet of Things, IoT), a gépek közötti kommunikáció (machine to machine, M2M), a felhő szolgáltatás, a mobilalkalmazás vagy a hardvereszközök területéhez kell kapcsolódnia. A program októberben indul, a workshopokból és mentoring-foglalkozásokból álló öthónapos fejlesztésen a zsűri által kiválasztott 3 legjobb projekt vehet részt.
A 2016-ban alapított Telenor Accelerate volt az első vállalati akcelerátor program Magyarországon, tavaly 143 startup jelentkezett, az öt nyertesnek a szolgáltató 5-10 millió forint azonnali befektetést nyújtott. A program első szériájának nyertesei közül a Tickething online jegypiactérnek 15 ezer regisztrált felhasználója van Magyarországon, amelynek több mint a felét a program indulása óta gyűjtötte össze. Az oldal terjeszkedik a nemzetközi piacon is, már Ausztriában is elérhető. Az egamer platform eSports Horizon tárgyalásokat folytat egy állami befektető céggel, online edzései már elérhetők, és hamarosan saját kupáikat is elindítják.
A szolfézst oktató alkalmazás, a Musicating már tesztelhető, rövid időn belül pedig mobil eszközön is fut majd, alapszolgáltatásai a Freemium üzleti modell miatt ingyenesek lesznek. A Z és Y generációs gyakornokokat és pályakezdőket célzó Zyntern két befektetővel is intenzív tárgyalásokat folytat, hamarosan szerződést írhatnak alá. A nyár közepe óta 260 vállalat és 1200 diák regisztrált az oldalra. A Zoi elnevezésű okoskerékpár prototípusa a Telenor 10 millió forintos azonnali befektetésével készült el, a cég a tömeggyártás beindításához befektetőkre vár.