Az Opel Southeast Europe-hoz (OSE) tartozó márkakereskedések az év első nyolc hónapjában közel 35 ezer autót adtak el, regionális szinten ez 6,5 százalékos piaci részesedést eredményez a cégnek, amelynek új vezetője, Enrico De Lorenzi sok lehetőséget lát az Opel számára a 14 közép- és észak-európai országot tömörítő régióban.

Az olasz szakember, aki Wolf Károlyt váltotta a vezérigazgatói poszton, kedden Budapesten mutatkozott be magyar újságíróknak. Az 55 éves közgazdász 25 éve dolgozik az autóiparban, 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt.

Az Opel szentgotthárdi telephelye – fotó: helloszentgotthard.hu

Az Opel Southeast Europe regionális kereskedelmi szervezet 1997-ben jött létre Budaörsön. A magyarországi Opel központ bázisára épülve innen irányítja a Baltikumtól Csehországon és Szlovákián át 14 közép- és észak-európai országban egyebek között a marketing- és a kereskedelmi tevékenységet, ide tartozik továbbá a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és a raktározás megszervezése is. Az OSE új vezérigazgatója méltatta, hogy Magyarországon az Opel az autópiac és ezzel a magyar gazdaság meghatározó szereplője.

A szentgotthárdi motorgyár az Opel egyik legkorszerűbb és legköltséghatékonyabb üzeme, amelynek bizonyára szerep jut abban a nyereségességet célzó üzleti tervben, amelyet az Opel új tulajdonosa, a PSA konszern vezérigazgatója harangozott be a nyáron. Carlos Tavares még az idén a szentgotthárdi gyárba látogat – hangzott el a sajtóbeszélgetésen.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a márka idén jelentősen bővülő modellpalettája igazolja a várakozásokat Európában és Magyarországon egyaránt. Példaként említette, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó GrandlandX-szel teljessé válik a márka SUV-kínálata. A piac legdinamikusabban bővülő szegmense Európában a hobbiterepjáróké, a magyar piacon például jelenleg az eladott új autók 30 százaléka SUV.

Az ügyvezető igazgató elmondása szerint az idei évtől már a magánvásárlók pörgetik a magyarországi újautó-piacot, arányuk az eladásokban mostanra a 40 százalék közelébe emelkedett a korábbi 30-ról a céges vásárlásokkal szemben. Az Opel továbbra is 11 ezer új autó eladást tervezi Magyarországon az idén, az első nyolc hónapban 7310 járművet adtak el a márkakerekedők – tájékoztatott Koncz Gábor.