Az idei jó eredmények után a kínai piacon bizakodással tekint jövő év elé a Daimler, ahol az elektromos autókra összpontosítja fejlesztési erőfeszítéseit – jelentette ki a kantoni autószalonon Hubertus Troska, a német autóipari konszern kínai érdekeltségének az igazgatója.
A vezeték nélkül tölthető Concept EQ – fotó: daimler.com
Az év elejétől októberig az előző évihez képest 27 százalékkal közel félmillióra nőttek a Daimler eladásai Kínában és ezzel az Audit és a BMW-t is megelőzve a prémium kategóriában az ország legnagyobb gyártójává lépett előre. A Daimler azonban a megszerzett piacvezető rang megőrzése helyett inkább olyan hosszú távú szempontoknak ad prioritást fejlesztési terveiben, mint az elektromos mobilitási üzletág kiépítése Kínában – fejtette ki.
"Ha van a világon egy ország, ahol érdemes elektromos autót fejleszteni, akkor az Kína" - fogalmazott. Ellentétben Németországgal, ahol az autósok inkább nagyobb távokat tesznek meg autóikkal, a kínai sofőrök többsége elsősorban nagyvárosokban használja autóját. Az elektromos mobilitásra való átállást gyorsítja Kínában a robbanómotoros autók belvárosi forgalomból való teljes, vagy a rendszám szerinti részleges kitiltása, valamint az autógyártókra bevezetett elektromos jármű kvóta is.
Miközben a kínai autógyáraknak már vannak tisztán elektromos modelljeik, a Daimler ügyfeleinek még várniuk kell az első elektromos modellre: a német autógyár 2019-ben kezdi meg első tisztán elektromos városi szabadidő autó modellje, az EQC gyártását Kínában. Hubertus Troska a kantoni autószalonon jelentette be, hogy a Daimler megjelenik egy teljesen elektromos kompakt modellel is a kínai piacon.