A Masterplast csoportnál azzal számolnak, hogy az idei, várhatóan 90 millió eurós bevétel 2020-ra több mint 110 millió euróra emelkedik, illetve az EBITDA aránya a bevételhez 7,5 százalék fölé nő – jelentették be a társaság csütörtöki befektetői sajtótájékoztatóján.
Tibor Dávid, a társaság elnöke elmondta, a jelentős fejlődést a 2016-ban meghirdetett stratégia frissítésével kívánják elérni, 2020-ra a régió meghatározó gyártó és forgalmazó szereplőjévé válnak a szigetelési megoldások piacán.
A társaság idén 2,4 millió euró adózott profitra és 5,2 millió euró kamat, adófizetés és amortizáció előtti eredményre (EBITDA) számít. Jövőre az adózott eredmény 2,8 millió euró, az EBITDA 6,1 millió euró, az árbevétel 93,2 millió euró lesz előrejelzésük szerint. A Masterplast eredményeit pozitívan befolyásolja, hogy meghatározó piacain építőipari konjunktúra van – mondta Piry László vezérigazgató.
A szabadkai telep légifelvétele – fotó: masterplast.hu
Magyarországon, Romániában, Lengyelországban és Szlovákiában is felfutást tapasztalnak, ami az előrejelzések szerint a következő években is kitart. A balkáni piacokon a konszolidáció jelei mutatkoznak. Szerbiában javuló feltételekre lehet számítani az ország európai uniós csatlakozásának előkészítésével – mondta, megjegyezve ugyanakkor, hogy egyre élesebb a verseny az építőipari termékek kínálatában, és a munkaerőpiaci kihívások is éreztetik hatásukat. Tibor Dávid kifejtette: az elmúlt években 15,1 millió eurót ruháztak be Szabadkán a jövőre záruló fejlesztéssel együtt. A káli tevékenységet is fejleszteni fogják, bővítik a portfóliót, növelik a kapacitást.
A vállalat alapvető célja a saját gyártású termékek (üvegszövet, gipszkarton profilok, habfólia) részarányának növelése, a termékkínálat optimalizálása. A jól szállítható, a meglévő profilhoz jól illeszkedő termékekre (például tetőfólia, gipszkarton profilok) fókuszálnak. Kutatják az építőiparhoz nem kötődő üzleti lehetőségeket is.
Az ősszel bejelentett, közel 6,7 millió eurós újabb szabadkai beruházás révén olyan termékeket is készítenek majd, amelyek nem kötődnek szorosan az építőiparhoz. Lehetőséget látnak a csomagolóiparban és a nem építőipari felhasználásra szánt üvegszövetek piacán is – mondta.
Tibor Dávid beszámolt arról is, hogy a Masterplast-részvények átsorolása a BÉT prémium kategóriájába jelentősen növelte a befektetők érdeklődését, nőtt a forgalom és erősödött az árfolyam is. Jövőre a közkézhányad növelését tervezik, ami történhet tőkebevonással és részvényértékesítéssel is – tette hozzá. A részvénytőke 65 százaléka Ács Balázs és Tibor Dávid tulajdonában van, 7 százalék az OTP Alapkezelőnél, a közkézhányad 28 százalék a szeptember 28-i tulajdonosi megfeleltetés alapján.
Az osztalékfizetést szeretné hosszú távon fenntartani a társaság (tavaly 28 forint volt a 100 forint névértékű részvényekre) – mondta Tibor Dávid. Hozzátette ugyanakkor, bár az osztalékfizetés fontos, fontosabb, hogy mi a jó a vállalat értékteremtése szempontjából.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyaggyártó és -forgalmazó vállalata, a cégcsoportnak 9 országban van saját tulajdonú leányvállalata, és további 30 országba értékesíti termékeit.