Hivatalosan is elindult a Mol új autómegosztó szolgáltatása, a Limo. A vállalat új autómegosztó rendszerében 200 benzines és 100 elektromos járművet vehetnek igénybe az érdeklődők.
Mol Limo flotta - MTI Fotó: Máthé Zoltán
A Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója, Ratatics Péter elmondta, hogy a Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 forgalmasabb kerületére terjed ki. Amellett, hogy a Limo autóival a parkolás ingyenes lesz, a cég elektromos töltőhálózatot is épít, ezzel teljes körű szolgáltatást nyújtva a felhasználóknak.
A flotta jelenleg 300 automata váltós járműböl áll, azonban ez 2020-ra a duplájára fog bővülni, továbbá a szolgáltatás Budapest egész területére ki fogják terjeszteni. A rövid távú tervek között szerepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bevonása is, ezzel tovább bővítve a repülőtéri transzferek listáját.
Mol sajtótájékoztató - MTI Fotó: Máthé Zoltán
A bejelentésen külön kiemelték, hogy a benzines autókat minél előbb ki szeretnék vonni, hogy egy teljesen elektromos flottát működtethessenek. A Mol emellett az egész régióban fejlesztené töltőállomás rendszerét. Három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új töltőállomással biztosítaná az átjárhatóságot az elektromos járművek számára.
A Mol Limo-hoz hasonlóan több autómegosztó szolgáltatás is létezik már Európában. Ezek mind kipróbált rendszerek, csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ Európa szerte. Ezek a rendszerek az egyre növekvő forgalomra adnak megfelelő megoldást, hiszen egy megosztott használatú autó 5-10 magántulajdonú járművet is kiválthat. Az ehhez hasonló lépések képesek egyszerre csökkenteni a nagyvárosok forgalmát és a légszennyezettséget is.
Az Mol Limo jól megfér majd a Mol Bubi mellett, melyben indulása óta már 2 millió felhasználó 4 millió kilométert tett meg biciklin. A megosztásos közlekedés illeszkedik a Mol-csoport mobilitási jövőképébe, amely az önvezető autókra és az elektromobilitásra épül. Az igazgató szerint az autómegosztás elindítása és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra kiépítése ezekhez a célokhoz visz közelebb, egyúttal olcsóbbá is teszi a közlekedést az autózás állandó költségeinek megosztásával.