A Suzuki vezérigazgatója szerint a dízel járműveket hosszabb távon ki fogja szorítani a piacról környezetvédelmi követelmények betartásának emelkedő költsége, az elektromos autók elterjedése azonban jóval lassabb lesz, mint arra sokan számítanak.
Jelenleg egy fél tucat erőművet kellene építeni – fotó: Georgia Power
A Suzuki az idén 280 ezer autót tervez értékesíteni Európában Oroszországot és Törökországot is beleértve, 10 ezerrel többet, mint tavaly – jelentette ki kedden Milánóban Szuzuki Tosihiró vezérigazgató a Quattroroute autóipari magazin által rendezett konferencián. "Fokozatos növekedést irányoztunk elő" – tette hozzá.
A vezérigazgató szerint a dízel járműveket hosszabb távon ki fogja szorítani a piacról környezetvédelmi követelmények betartásának emelkedő költsége, az elektromos autók elterjedése azonban jóval lassabb lesz, mint arra sokan számítanak. Szuzuki Oszamu, a konszern mostani vezérének az apja, a Suzuki Motor alapítója pedig úgy látja, hogy 2050-2060 előtt nem kell számítani az elektromos autók tömeges elterjedésére.
Szuzuki Tosihiró rámutatott, hogy Európában még messze nem teljesültek az elektromos autók elterjedésének feltételei, ahhoz például, hogy az Európában forgalomban lévő autók felét le lehessen cserélni elektromosra, szerinte 18 atomerőművet kellene építeni a meglévő 78 mellé.
A hibrid járművek sokkal ésszerűbb megoldást jelentenek – mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki együttműködésre lépett a Toyota autógyárral környezetbarát technológiák, biztonsági rendszerek és informatikai megoldások fejlesztésében, a beszállítói lánc optimalizálásában.
A JATO Dynamics autóipari piackutató cég adatai szerint a Suzuki Motor tavaly 240 ezer autót értékesített az Európai Unióban és az EFTA országokban, 21 százalékkal többet az előző évinél. Legsikeresebb modelljei a Vitara és az Ignis voltak 72 ezer és 41 ezer eladott példánnyal.