A Siemens új mozdonyt kínál a németországi szállítás céljára: a Smartron lokomotívot a speciális szállítási funkció igényei szerint alakították ki, kihasználva a szabványosítás kínálta valamennyi előnyt.

siemensA Smartron a Vectron már bevált alkotóelemeire épül – fotó: SIEMENS

Előre konfigurált mozdonyként a Smartront teherszállításra tervezték Németország területén. A lokomotív költséghatékony üzemeltetést tesz lehetővé az ügyfelek számára és megfelel a legszigorúbb biztonsági szabványok előírásainak. A Smartron már megkapta a németországi üzemeléshez szükséges engedélyt. A mozdonyok azonnal megrendelhetők, szállításuk pedig 2018 végén kezdődik. Az új sorozat első lokomotívja azonnal az ügyfelek rendelkezésére áll tesztelési és demonstrációs célra.

“Az új Smartronnal nagy teljesítményű, megbízható, speciális működésre konfigurált mozdonyt kínálunk ügyfeleinknek, lehetővé téve a vásárlási folyamat egyszerűsítését. Egy szabvány változat, egy szabványszerződés és egy szabvány ár – ez az elgondolás húzódik meg a Smartron mögött” – jelentette ki Sabrina Soussan, a Siemens Mobility divízió igazgatója.

A Smartron a Vectron már bevált alkotóelemeire épül, melyek már több mint 100 millió üzemi kilométer során bizonyították megbízhatóságukat. A mozdony maximális kimeneti teljesítménye 5,6 MW, a legnagyobb sebessége pedig 140 km/óra. Szabványos, 1.435 mm széles nyomtávon üzemel, a súlya pedig körülbelül 83 tonna. A Smartront 15 kV feszültségű váltakozó áramú (AC) tápellátó rendszerre tervezték és felszerelték a PZB/LZB vonatvédelmi rendszer eszközeivel. A mozdonyt a standard “Capri kék” színben fogják leszállítani.