A 2018. évi világítástechnikai és épületgépészeti kiállításon a Siemens az IEC szabványnak megfelelő, villamos hajtású járművekhez kifejlesztett új töltőegységet mutatott be.
A Siemens töltői – fotó: plugshare.com
A VersiCharge nevű egységgel az elektromos járművek töltése gyorsan, biztonságosan és költséghatékonyan végezhető. Az előző változathoz képest az új töltőegység kompaktabb kialakítású. Eleget tesz a magasabb, IP 56 védelmi szint követelményeinek, így kültéri telepítése is lehetséges. Emellett a VersiCharge beépített hibaáram (DC) érzékelővel is rendelkezik. A felhasználók kétórás intervallumokban, két és nyolc óra közötti értékre programozhatják be a töltési folyamat kezdetét.
Ez lehetővé teszi számukra, hogy a csúcsidőszakokon kívüli, gazdaságos elektromos áramtarifák kihasználásával jelentősen csökkentsék az energiaköltségeket. Az elektromos járművek tulajdonosai célzott módon használhatják fel a saját maguk által – például napelemtáblák segítségével – előállított energiát is, ily módon optimalizálva az energiafogyasztást. A VersiCharge alkalmas a magánjellegű és részben magánjellegű környezetekben történő használatra, például garázsokban, fedett autóparkolókban, illetve szállodák és vállalati parkolók esetén. Az egység könnyen falra szerelhető, és 230 voltos (V) feszültségszintre méretezték.
A VersiCharge 20 és 32 amper (A) névleges áramerősségű egyfázisú, valamint 32 amper névleges áramerősségű háromfázisú változatban készül. Az egyfázisú, 32 A áramerősségű töltőegység már tartalmazza a beépített, 6 mA egyenáramra kalibrált hibaáram érzékelőt. A verziótól függően a töltési teljesítmény 4,6 kilowatt (kW), 7,2 kW és 22 kW között változhat. 22 kW névleges teljesítménynél egy átlagos személygépkocsi töltési ideje nagyjából 4 óra. A töltési állapotot LED kijelző mutatja. Egy külső RFID (rádiófrekvenciás azonosításon alapuló) olvasóegységen keresztül a töltési folyamat bármikor elindítható, visszavonható vagy felfüggeszthető.