A Siemens és a – teljes körű szolgáltatást nyújtó, mozdonyok bérbeadásával foglalkozó – Mitsui Rail Capital Europe (MRCE) megállapodott, hogy közös vállalatot hoz létre mozdonyok szervizelésére és karbantartására.
Az egyezmény alapján a vegyesvállalatban a Siemens és az MRCE részesedése is 50-50 százalékos, és a vállalat irányítása is közös. A cég létrehozása várhatóan 2018 első felében valósul meg, a trösztellenes hatóságok jóváhagyásától függően.
Képünk illusztráció – fotó: pixabay.com
A vállalat a Locomotive Workshop Rotterdam (LWR: kb. Rotterdami Mozdonyüzem) nevet viseli majd, központja Hollandiában, Rotterdam városában lesz. A vegyesvállalatba közösen ruház be a két partner; elsősorban egy új műhelyt építenek a mozdonyok karbantartásához, melynek alapkőletételét erre a naptári évre tervezik. Az ütemterv szerint az új üzem 2019 nyarán nyílik meg.
"A Siemens és az MRCE már évek óta szoros és gyümölcsöző beszállítói kapcsolatban van. A vegyesvállalat létrehozásával új szintre emeljük a két cég együttműködését. Nem csupán az MRCE flottájának fenntartását fogjuk közösen végezni, hanem innovatív karbantartási technológiáinkra támaszkodva megbízható módon szervízeljük majd más cégek járműflottáit is, garantálva a maximális rendelkezésre állást.
A Rotterdam kikötőjében épülő új létesítménnyel tovább bővítjük jelenlegi karbantartó műhelyeink nemzetközi hálózatát, így a korábbinál jobb támogatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek ott, ahol szükség van rá" – jelentette ki Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility divízió szervizszolgáltatási részlegének igazgatója.
"Az MRCE már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik mozdonyok egész Európára kiterjedő, teljes körű szervizelési szolgáltatásainak menedzselésében. Mint átfogó szolgáltatást nyújtó lízingcég, tisztában vagyunk azzal, milyen fontosak az innovatív karbantartási stratégiák a vontatójármű-állomány maximális rendelkezésre állásának biztosításához. A szerzett tapasztalatokat megosztjuk a Siemensszel közösen létesített vállalkozás keretein belül, így jelentős szervizközpontot hozunk létre Rotterdamban az európai vasúttársaságok számára. A város egyike azoknak a kulcsfontosságú helyszíneknek, melyek – az európai vasúti infrastruktúrán lebonyolított forgalom elősegítésére alakult – RailNetEurope hálózatának fő közlekedési folyosói mentén találhatók" – mondta Junichi Kondo, a Mitsui Rail Capital Europe vezérigazgatója.
A rotterdami kikötőben létesítendő új műhely földrajzi fekvése lehetővé teszi a vasúttársaságok számára, hogy hosszú távon optimalizálják a mozdonyok által bejárt útvonalakat és a karbantartási beavatkozások helyét. A kikötő ideális helyszín az Európa különféle részeiből érkező mozdonyok karbantartására, hiszen így kiküszöbölhető a járművek idő- és költségigényes, nagy távolságú mozgatása szervizelés céljából. Európa legnagyobb tengeri kikötőjeként Rotterdam az európai vasúthálózatnak is az egyik kulcsfontosságú logisztikai központja.
A kikötőt hetente több mint 250 intermodális tehervonat (olyan tehervonat, ahol a szállított áru útja alatt több szállítási módot is igénybe vett: víziút, közút, vasút, légi út) érinti. Ez lehetőséget teremt az üzemviteli és karbantartási megállók összevonására és koordinálására. A karbantartó műhelyben a mozdonyok szemléit, valamint megelőző és javító karbantartást is végeznek majd, ideértve az egyszerű javításokat és a korszerűsítéseket egyaránt.