Gyorsabb lehet a hibaelhárítás az E.On-nál az új, kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel, ami a teljes szolgáltatási területen 2,5 millió ügyfelet érint – közölte a cég az MTI-vel kedden.

Az E.on Energiaszolgáltató Kft.-t 2007-ben alapították – fotó: napi.hu

A most bevezetett rendszerrel a vállalat sokkal pontosabban, területre és utcára lebontva tudja majd beazonosítani a hálózati hiba helyszínét, ezeket pedig mind földrajzi, mind villamos hálózati térképekhez rendelten megjeleníti a rendszer, a hibaesemény bekövetkezéséről és az elhárítás státuszáról pedig a későbbiekben automatikus tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek. 

A tájékoztatás szerint az energiavállalat új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerének alapjait 2016-ban fektették le, a mostani éles tesztidőszakot pedig több hónapos előkészület előzte meg. Az új irányítási rendszertől a cég a kisfeszültségű üzemzavari mutatók javulását és ügyfélélmény-növekedést vár. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még – közölték.

Az energiavállalat számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot működtet a nagy- és középfeszültségű hálózaton és transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a rendszer, mely közel 20 éve üzemel, mostantól teljessé válik a kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel.

A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben olyan szenzorok jeleit integrálja a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.ON munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség. Ezzel a társaság hamarabb értesül a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné – írták.