Az újrahasznosított higiéniai papírtermékeket gyártó olasz Lucart-csoport szerdán felavatta új gyárát a Nyergesújfalui Ipari Parkban, ahol a társaság franciaországi és olaszországi papírgyáraiból, valamint a helyi gyártóktól érkező papírtekercseket dolgozzák fel.
Az új üzem látképe – fotó: Lucart
Massimo Pasquini, a Lucart vezérigazgatója elmondta, a hat milliárd forintos beruházással felépült üzemből a közép- és kelet-európai piacot látják el. A társaság 50 ezer négyzetméteres területet vásárolt az ipari parkban és nyolc hónap alatt építette fel a 12 ezer négyzetméteres gyárat. A Lucart Kft. 70 embernek ad munkát, a bevételek növekedésének függvényében azonban további munkatársak felvételét tervezik.
A vezérigazgató emlékezetett arra, hogy az olaszt vállalat a kelet- és közép-európai terjeszkedés érdekében két éve vásárolta fel a hasonló területen működő korábbi partnerét, esztergomi Bokk Paper Kft-t. Massimo Pasquini az üzemavatáson átvette át az Európai Unió ökocímke minősítését, így Magyarországon a Lucart Kft. az első cég, amely EU ökocímkével, EcoLabellel ellátott háztartási papírtermékeket készít. Az olasz anyavállalat 1998-ban szerezte meg az ökológiai minőséget tanúsító közösségi védjegyet.
Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke köszöntőjében elmondta, hogy 2018 első félében 46 külföldi befektető döntött a magyarországi letelepedés mellett. Az új beruházások értéke eléri a két milliárd eurót, ami ötven százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának összegét. Az év első felének beruházásai 6700 új munkahelyet teremtettek.
A Pasquini család által 1953-ban alapított Lucart piacvezető európai vállalat, amely háztartási higiéniai termékeket gyárt. A Lucart termelési kapacitása meghaladja az évi 395 ezer tonna papírt, amely 12 folyamatosan működő gépen és 65 átalakító soron készül. A gyártott mennyiség több mint fele újrahasznosított anyagból származik.
A cég összesített bevétele meghaladja a 450 millió eurót, több mint 1500 alkalmazottat foglalkoztat 10 termelő üzemében, amelyek közül öt Olaszországban, három Spanyolországban, egy-egy pedig Franciaországban és Magyarországon található. A Lucart Európa-szerte úttörő szerepet vállal a fenntarthatóságban: 2010-ben a vállalat a Tetra Pakkal közösen a díjnyertes Natural-projekt keretében indította el a Fiberpack kezdeményezést. A projektnek köszönhetően a Lucart több mint 3,6 milliárd italkartont hasznosított újra.