Új szintre emeli stratégiai kapcsolatát a Debreceni Egyetem (DE) és a régió meghatározó járműipari vállalata, az InterTanker Zrt. – jelentették be a felsőoktatási intézmény és a cég vezetői szerdán sajtótájékoztatón Debrecenben.
Az Intertanker Kft. debreceni telephelye – fotó: intertanker.hu
Pintér Ákos, a DE rektorhelyettese és Kossa György, az InterTanker Zrt. elnök-vezérigazgató a következő lépésként a duális képzés beindítását, majd az InterTanker debreceni gyárában kihelyezett egyetemi tanszék működtetését jelölte meg. A rektorhelyettes a kihívások korának nevezte a jelenlegi időszakot, amikor a 4.0 negyedik ipari forradalom olyan szakképzett mérnököket igényel, akik a szakmájuk mellett értenek a programozáshoz, a robotika területeihez, de rendszerben, struktúrában is képesek gondolkodni.
A debreceni Egyetem az egészségipari prioritás mellett ezért kíván műszaki egyetemmé is válni, s ezért hozta létre 2016-ban a műszaki-informatikai kabinetet, amely irányítja ezt a folyamatot – jelezte Pintér Ákos.
Kossa György szerint a szaktudás megszerzése mellett fontos az önállóságra nevelés, hogy az egyetemről kikerülő hallgatók el tudjanak igazodni egy gazdasági társaság működésében. Hozzátette, hogy az együttműködéssel a képzésnek ezt a hiányosságát pótolják, hogy megfelelő képzettségű mérnökök kerüljenek ki az egyetemről.
A sajtótájékoztatón jelen volt az az öt ösztöndíjas mérnök hallgató, akiket 150 jelentkező közül választottak ki az InterTanker vezetői, s közösen dolgoznak egy projekt megoldásán, emellett kaptak, illetve kapnak különféle mérnöki állást – üzemeltető, gyártástechnológus, járműfejlesztő, robotikai mérnök – a cégnél. Kossa György elmondta, hogy évente 15-20 mérnökjelölt egyetemi hallgató vehet részt a speciális képzéseiken, de jelenleg 60 autószerelő szakmunkás is tanul a debreceni oktatási központjukban.
Évente 15-20 mérnökjelölt egyetemi hallgató vehet részt a speciális képzéseiken – fotó: intertanker.hu
Az InterTanker debreceni kísérleti üzemében megkezdődött a Mercedes típusú városi, alacsonypadlós csuklós autóbuszok végszerelése Euro6 dízel hajtáslánccal – mondta az elnök –vezérigazgató az MTI kérdésére. A gyártás jövő év elején indul, a debreceni kísérleti üzemben évi 200-250 Mercedes autóbuszt fognak gyártani, és jól halad a tervezése az ennél jóval nagyobb kapacitású autóbuszgyáruknak is, amelyet Debrecen déli ipari övezetében fognak felépíteni – tette hozzá.