Csatlakozott a földgázüzemű járművek elterjesztésére létesült BioLNG EuroNet konzorciumhoz a Scania haszongépjármű gyártó vállalat – tájékoztatta csütörtökön a Scania Hungária Kft. az MTI-t.

scaniaKörülbelül négyszáz kilométerenként lenne szükség 1-1 töltőállomásra – fotó: Scania 

A BioLNG EuroNet konzorcium célja az LNG (cseppfolyósított földgáz) üzemanyag alkalmazásának a népszerűsítése a közúti forgalomban a technológia hosszú távú sikerét és tömeges elterjedését biztosító infrastruktúra kiépítésével. A konzorcium tagjai, köztük a Shell, a Disa, a Scania, az Osomo és az Iveco célja LNG-üzemű tehergépkocsik forgalomba állítása és LNG-töltőállomások felállítása körülbelül négyszáz kilométerenként a főbb közlekedési folyosók mentén Spanyolországtól Kelet-Lengyelországig.

A járművek szén-dioxid-kibocsátása cseppfolyósított földgáz üzemanyaggal húsz százalékkal csökkenthető, biogáz-bekeverésével pedig még ennél is nagyobb mértékben. A biogáz önmagában kilencven százalékkal is csökkentheti a nettó szén-dioxid kibocsátást. A konzorcium tagja, a Shell Hollandiában épít a nagyáruházakból és éttermekből begyűjtött kommunális hulladékot hasznosító üzemet bio-LNG előállítására.

A konzorcium finanszírozási és üzemeltetési szolgáltatásokkal támogatja majd fuvarozó ügyfeleit a dízel teherautóknál nagyobb indulóköltséggel rendelkező LNG-üzemű járművek beszerzésében.