Az E.on nevében küldenek ismeretlenek az energiavállalat elektronikus értesítőihez nagyon hasonló formátumú e-maileket, ezzel próbálják elérni, hogy különböző, általában alacsony összegeket átutaljanak nekik.
A vállalat közel két és félmillió lakossági ügyfelet lát el – fotó: Teknős Miklós / Népszabadság
A vállalat csütörtök délutáni közleményében felhívta a figyelmet: az elmúlt órákban több bejelentést kaptak ezekről a veszélyes visszaélési kísérletekről. Az E.on arra kéri ügyfeleit, hogy kiemelt óvatossággal járjanak el átutalási megbízásaik teljesítése során.
A tájékoztatás szerint az ismeretlen elkövetők által küldött e-mailek a megtévesztésig hasonlítanak az E.on ügyfélszolgálata által kiküldött számlaértesítő e-mailekre. A csalók az E.on logójával visszaélve próbálnak kisebb összegeket kicsalni ügyfelektől. A megtévesztő e-mailekben több hivatkozás is az E.on oldalára vezet, ami az átverési kísérletet különösen hihetővé teszi.
Az átutalni kért összegek általában pár ezer forint összegűek, ami szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy az átverés áldozatai az elektronikus levélben megadott fizetési oldalra kattintsanak. Az e-mailben szereplő linkek közül egyedül ez a fizetés indítására megadott link vezet a csalók fizetési felületére, amely szintén a megtévesztésig az E.on felületére, illetve az OTP Simple Pay fizetési felületére – jelezte az energiavállalat.
Az E.on megteszi a szükséges jogi lépéseket, ügyfeleit pedig kéri, hogy alaposan ellenőrizzék az e-maileket, amelyeket E.on-osnak látszó feladótól kapnak. Csak akkor indítsák el a fizetési felület segítségével az átutalást, ha teljesen biztosan meggyőződtek arról, hogy a valódi E.on-os e-portálon, illetve a valódi Simple Pay felületen tartózkodnak – hívta fel a figyelmet a vállalat.