Az üzemeltető Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH a Siemens Mobility-t 56 regionális, több egységből álló szerelvény leszállításával bízta meg.
A Mireo vonat fantáziarajza – forrás: SIEMENS
A tervek szerint a vonatok az „augsburgi vasúti hálózatok” villamosított vonalain fognak közlekedni Bajorország délnyugati részén. A Siemens összesen 44 három kocsiból álló Mireo villamos vonatot és 12 öt kocsiból álló Desiro HC kétszintes villamos vonatot fog szállítani. Mindkét vonattípus kombinálható és így az üzemeltető rugalmasan alkalmazkodhat az utazóközönség változó igényeihez. A megrendelés értéke körülbelül 400 millió euró. Az új vonatok a tervek szerint a 2022. decemberi menetrendváltással kezdődően fognak részt venni az utasforgalomban.
„Különösen nagy örömünkre szolgál, hogy megkezdődhet ötödik hálózatunk üzemelése Németországban, az augsburgi hálózat Lot 1 szakaszán. A csúcstechnológiás vonatok, amelyeket partnerünk, a Siemens Mobility szállít, fontos alkotóelemei a kiváló minőségű szolgáltatás biztosításának, amely további utasok számára teszi majd vonzóvá a vasúti közlekedést” – mondta Stefan Krispin, a Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH vezérigazgatója.
„Ez újabb megrendelést jelent a két regionális vonatplatformunkra a legfontosabb hazai piacon. Most először úgy szállítjuk a vonatokat, hogy a két típust üzemelés közben lehessen kombinálni. Ily módon mindkét vonattípus erősségei optimálisan kihasználhatók” – nyilatkozta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
A vonatok a tervek szerint az Ulm–Augsburg–München, Würzburg–Ansbach–Treuchtlingen–Donauwörth–Augsburg, valamint az Aalen–Nördlingen–Donauwörth vonalon fognak közlekedni. Mindegyik vonatot úgy tervezték, hogy megfeleljen a forgalom előre jelzett növekedésének a régióban. Különösen a Münchenbe irányuló és Münchenből induló útvonalakra tervezett kétszintes vonatok gondoskodnak az ülőhely-kapacitás növeléséről.
A tranzakció – forrás: SIEMENS
A Mireo 216 ülőhellyel, a Desiro HC pedig 538 ülőhellyel rendelkezik. Az utazóközönség igényeinek kielégítése terén a rugalmasság további fokozása érdekében négy háromkocsis Mireo vonat kombinálható egyetlen szerelvénnyé vagy pedig legfeljebb két Mireo kombinálható egy Desiro HC vonattal. Ha még nagyobb kapacitásra van szükség, akkor két Desiro HC szerelvény összekapcsolható.
Mindegyik kocsiban az átjárónál egy több célra is felhasználható terület található, ahol 18 kerékpárt lehet szállítani a Mireo, illetve 45 kerékpárt a Desiro HC esetében. Minden vonat akadálymentesített hozzáférést kínál a mozgáskorlátozott utasok számára. A vonatok egy fedélzeti felvonóval is fel vannak szerelve, hogy a kerekesszéket használók könnyen feljuthassanak a vonatra az alacsony peronokkal rendelkező állomásokról is.
A Siemens Mireo a megrendelő színeiben – forrás: SIEMENS
Valós idejű utastájékoztató rendszer mutatja az érkezési és indulási időket, valamint a csatlakozásokat a megfelelő állomásokon. A vonatok a Siemens által kifejezetten a mobilvétel jelentős javítása érdekében kifejlesztett, nagy frekvenciákat áteresztő ablaküveggel vannak felszerelve. Ezen kívül a vonatokat felkészítik a WLAN-technológia esetleges későbbi telepítésére is.