A SEAT új elektromos stratégiájának részeként 6, tisztán elektromos és plug-in hibrid változatot dob piacra 2021 elejéig – jelentette be a cég szerdán.
A SEAT a világ több mint 80 országában van jelen, főleg európai országokban sikeres – fotó: SEAT
A márkának új szerep jut a következő időszakban a Volkswagen konszernen belül, a spanyol cég által fejlesztett elektromos alapokra más márkák is építkeznek majd – mondták el a cég éves konferenciáján. A tavalyi év rekorderedményeket hozott a SEAT számára, ez nagyban annak köszönhető, hogy a 2016-ban elindított SUV offenzíva sikere felülmúlta a várakozásokat – értékelt Luca de Meo elnök.
A SEAT 2018-ban 294 millió euró adó utáni nyereséget ért el, ez 4,6 százalékos növekedés 2017-hez képest. Az üzemi eredmény 93,2 százalékkal 223 millió euróra nőtt. A forgalom szintén 4,6 százalékkal növekedve 9,9 milliárd euró volt. A márka 2018-ban 517 600 darab járművet adott el, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben. A cég fő gyártóhelye Spanyolország, martorelli gyárában 2018-ban 474 ezer autó készült. Gyártanak SEAT-ot Csehországban, Németországban, Portugáliában és Szlovákiában is.
A SEAT 2018-ban termékei 80 százalékát exportálta. A márka a világ több mint 80 országában van jelen, főleg európai országokban sikeres. A következő időszakban elsősorban Észak-Amerikában, Latin-Amerikában, Kínában terveznek növekedést. Magyarországon tavaly 1887 SEAT-ot adtak el, 2017-ben még 1521 darabot. A SEAT 2018-ban befektetési programjára 1,2 milliárd eurót fordított, az előző évinél 27 százalékkal többet. Ebből 656 millió eurót kifejezetten kutatás-fejlesztésre költöttek.