Történetének eddigi legjobb eredményét érte el a fűtő és vízmelegítő rendszereket gyártó Ariston Thermo Group tavaly: árbevétele 3,4 százalékkal 1,61 milliárd euróra emelkedett, a cég magyarországi érdekeltsége ezt is túlszárnyalva 17 százalékkal növelte forgalmát – közölte a cégcsoport az MTI-vel.
A csoport tavaly 8 millió terméket értékesített, több mint 150 országban – fotó: aristonthermo.com
A csoport kamat-, adózás és értékcsökkenési leírás előtti vállalati eredménye (korrigált EBITDA) 5,2 százalékkal, 202 millió euróra nőtt, adózás után 82 millió euró nyereséget ért el. A csoport magyarországi leányvállalata, az Ariston Thermo Hungária Kft. 2018-as árbevétele közel 8,9 milliárd forint volt, 17 százalékkal több az előző évinél, ezzel továbbra is őrzi vezető helyét piaci szegmensében. Az Ariston Thermo azt is közölte, hogy kutatás-fejlesztési ráfordításai tavaly 8,9 százalékos növekedéssel elérték a 86 millió eurót, ez új rekordot jelent a cég történetében.
Az idei év kezdetének meghatározó vállalati eseménye a Calorex felvásárlása. A Calorex földgáz-, elektromos- és napenergiás fűtési megoldásokat kínál lakó- és kereskedelmi célokra, elsősorban a Calorex és a Cinsa márkák révén, amelyek Mexikóban a legismertebbek.
A felvásárlással az Ariston vezető pozícióra tett szert Észak-Amerikában, valamint Közép- és Latin-Amerikában – közölték. A csoport tavaly 8 millió terméket értékesített, több mint 150 országban. A cég 40 országban van jelen 66 vállalattal és 5 képviseleti irodával, ahol összesen 6800 alkalmazottat foglalkoztat.
Az Ariston Thermo 27 gyárat üzemeltetett 15 országban, 23 kompetencia központot, valamint K+F központot irányított 14 országban. A vállalatcsoport megújuló energiaforrásokon alapuló megoldásokat, például napkollektoros rendszereket és hőszivattyúkat fejleszt, valamint folyamatosan beruház az innovációba az egyre fejlettebb smart rendszerek fejlesztése érdekében.