A Volvo Cars svéd autógyártó 162 ezer 938 autót értékesített az idei első negyedévben, 10 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest. Az eladások növekedéséhez elsősorban a cég teljesen elektromos autói járultak hozzá - áll a cég honlapjára felkerült közleményben.
Illusztráció: Adam Cai
A negyedév utolsó hónapjában, márciusban a Volvo Cars 63 ezer 132 autót adott el világszerte, ami 8 százalékos növekedés éves szinten.
A cég közleménye szerint továbbra is népszerű maradt az idei első három hónapban a tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkező, tölthető modelljeiből álló Recharge termékcsaládja, amely a világszerte eladott Volvo autók 41 százalékát tette ki. A teljesen elektromos autók aránya a negyedévben 18 százalék volt.
A március végével záródott idei első három hónapban a cég európai eladásai éves szinten 12 százalékkal, 72 ezer 671-re nőttek. A térségben értékesített Volvo autók 62 százaléka Recharge modell volt.
Az Egyesült Államokban az eladások 16 százalékkal, 26 ezer 483-ra emelkedtek, a Recharge modellek adták a teljes értékesítés 29 százalékát.
Kínában a cég 36 ezer 457 autót adott el, ami 2 százalékos növekedés a tavalyi első negyedévhez képest, a Recharge autók eladásának az aránya 11 százalék volt.