Tizenegy prominens globális ipari, technológiai és tudományos szervezetből álló csoport közzétette a Value of the EU Battery Passport tanulmányt. Ez a tanulmány vizsgálja a digitális termékútlevelek előnyeit és nehézségeit az akkumulátorok esetében, és hangsúlyozza jelentős értéküket mind az üzleti szereplők, mind a döntéshozók számára.

1

"Az EU Akkumulátor-útlevél értéke" című tanulmányt a Battery Pass projekt publikálja. A Német Szövetségi Gazdasági és Klímapolitikai Minisztérium (BMWK) társfinanszírozta. A tanulmány átfogó elemzést nyújt az akkumulátor-útlevelek minőségi és mennyiségi előnyeiről, valamint kihívásairól a vállalkozások, a döntéshozók és a fogyasztók számára az értéklánc mentén.

Ez a tanulmány átfogó vizsgálatot nyújt azon konkrét helyekről és módszerekről, amelyek révén az akkumulátor-útlevelek elfogadása gazdasági, környezeti és társadalmi értéket teremthet. Ezeket az útleveleket az EU Akkumulátor Rendelet előírja azzal a céllal, hogy növelje az átláthatóságot, a körkörösséget és a fenntarthatóságot az akkumulátor-értékláncban. A jelentés emellett felvázolja a jelenleg vagy a jövőben felmerülő lehetséges akadályokat, azok jellegétől és méretétől függően. A tanulmány célja, hogy pontosabb ábrázolást nyújtson az akkumulátorok Digitális Termékútlevelek (DPP) által generált értékről, és ösztönözze a különböző érdekelt felek aktív részvételét az akkumulátor-útlevél stratégiai felhasználásában. Az akkumulátor-útlevelek stratégiai lehetőséget jelentenek a szervezetek számára az értékteremtésre, a digitális és környezetbarát piacok előmozdítására, valamint a fenntartható üzleti modellek végrehajtására.

A tanulmány érvei szerint az akkumulátor-útlevelek képesek csökkenteni a jövőbeni beszerzési költségeket, például a független üzemeltetők számára a technikai tesztelési költségeket körülbelül 2-10%-kal. Ezenkívül azt állítja, hogy az akkumulátor-útlevelek csökkenthetik a reciklálás előtti feldolgozási és kezelési költségeket 10-20%-kal a széleskörű mintavétel szükségességének minimalizálásával. Továbbá, a reciklálási arányok körülbelül 1-2%-kal növelhetők, ami évente 370-1300 kt CO2-kibocsátás csökkenéséhez vezethet az Európai Unióban az akkumulátorok hosszabb élettartama miatt.