Újabb értékesítési rekordot ért el októberben a BMW a SUV modellek és a Mini márka élénk keresletének köszönhetően. A BMW AG. honlapján közzétett jelentés szerint a BMW októberben világszerte az egy évvel korábbinál 2,3 százalékkal több, 196 ezer autót értékesített, ami újabb eladási rekord. Minden harmadik eladott autó SUW modell volt.
Hatalmas a kereslet a BMW SUV modelljei iránt – Fotó: BMW Group
A Mercedes-Benz azonban rohamos ütemben hozza be lemaradását a BMW mögött: októberben 173 ezer autót értékesített, 11,5 százalékkal többet, mint 2015 októberében. Az Audi 1,2 százalékkal 151 ezerre növelte eladásait októberben.
Európában a BMW 6,4 százalékkal 91 ezerre, Ázsiában 6,6 százalékkal 63 ezerre növelte eladásait októberben. Az Egyesült Államokban viszont 16,6 százalékkal 28 ezerre csökkentek a BMW eladásai. A BMW márkából 166 ezret adott el a konszern, 1,1 százalékkal többet az előző évinél. A Mini márkából októberben 8,9 százalékkal több, 28 ezer kelt el.
Az év első tíz hónapjában a BMW konszern 1,94 millió autót adott el márkáiból, 5,8 százalékkal többet, mint tavaly. A Mini márka eladásai 7,3 százalékkal 292 ezerre emelkedtek a január-októberi periódusban. A BMW motorkerékpárokból 19,1 százalékkal 11 ezerre növelte eladásait októberben és 2,3 százalékkal 127 ezerre az év első tíz hónapjában.
A vállalat az első elektromos autója bemutatása óta most november elején értékesítette a százezredik példányt. A százezer elektromos BMW autónak közel a fele az idén készült el. Az első tíz hónapban 47 ezret értékesített a konszern.