A Dán Államvasutak (DSB) és a Siemens 26 váltakozó áramú (AC) Vectron lokomotív szállításáról szóló szerződést írt alá.

160 km/h végsebességgel rendelkeznek – fotó: siemens.com

A mozdonyokat Dánia és Németország területén fogják üzemeltetni. Az ütemterv szerint az egységek leszállítása 2020 végén fog elkezdődni. A DSB céggel kötött szerződés tartalmazza a mozdonyok karbantartását tíz évig, továbbá szerepel benne további 18 egység leszállítására, valamint a karbantartási megállapodás újabb öt évre történő meghosszabbítására vonatkozó opció. A mozdonyokat a Siemens München-Allach területén levő üzemében fogják gyártani.

"Ez a megrendelés Vectron mozdonyunk sikertörténetének újabb fejezetét jelzi. A dán állami vasúttársaság olyan jól bevált termékbe ruház be, amely a minőséget és a kivételes megbízhatóságot jelképezi. A Vectron kielégíti a határokon átívelő forgalom követelményeit is" – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility divízió igazgatója.

Az új mozdonyokat elsősorban a regionális közlekedésben fogják használni mint a DSB 113 kétszintes személyszállító kocsijának vontató egységeit. A mozdonyok maximális kimeneti teljesítménye 6.400 KW, a legnagyobb sebessége pedig 200 km/óra. A Vectron AC lokomotívokat 15 kV / 16.7 Hz és 25 kV / 50 Hz váltakozó feszültségű (AC) rendszerekhez tervezték, és felszerelték az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS), valamint a német PZB/LZB és a dán ZUB rendszer berendezéseivel.

A Siemens már több mint 670 alkalommal értékesített Vectron mozdonyokat, 15 országban 37 ügyfél számára. A Vectron flotta által eddig megtett út hossza már meghaladja a 110 millió kilométert. A mozdonyok jelenleg Ausztriára, Bulgáriára, Horvátországra, a Cseh Köztársaságra, Finnországra, Németországra, Magyarországra, Olaszországra, Hollandiára, Norvégiára, Lengyelországra, Romániára, Szerbiára, Szlovákiára, Szlovéniára, Svédországra, Svájcra és Törökországra érvényes működési engedéllyel rendelkeznek.