A Ford 18 százalékos növekedést ért el tavaly a magyarországi újautó-piacon 23 327 személyautó és haszonjármű eladásával, amellyel sikerült megerősítenie 12 százalékot meghaladó részesedését és második helyét a márkák sorrendjében – értékelt Szamosi Viktor, a Ford Magyarország leköszönő ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

fmA Mustang a gyártó egyik legnépszerűbb szériája – fotó: Ford

Személyautóból 15 728-at adtak el a márkakereskedések, itt a Ford részesedése 9,9 százalék. A haszonjárművek esetében már a magyar piac 29 százaléka a Fordé, a 2019-ben eladott 7599 teherjármű 24 százalékos, a teljes piacét is jóval meghaladó bővülés az előző évhez képest. Az ügyvezető emlékeztetett arra, hogy tavaly nehezítette az eladásokat a forint árfolyamának gyengülése, és az európai autók szén-dioxid-kibocsátási normáinak szigorodása miatt is drágultak az autók. Úgy vélte, az idén a feltételek tovább nehezednek, ezért 2020-ra a piaci rész megtartását és a tavaly eladott darabszám megismétlését látja reális célnak.

Az európia szén-dioxid-kibocsátási célértékek teljesítése érdekében, illetve a piaci tendenciákhoz igazodva a Ford is az elektromos mobilizáció irányába mozdul el a következő időszakban – ismertette Szabó Attila, az új regionális ügyvezető igazgató. Az idei a váltás éve lesz, előtérbe kerülnek a modellek hibrid, illetve elektromos variációi. Az idén 14 különféle hibrid, illetve elektromos hajtású modell érkezik a magyar piacra, elsősorban úgynevezett mild hibridek. A személyautó-értékesítés akár 40-50 százalékát is elérhetik az idén az ilyen hajtású járművek – mondta az MTI-nek Szamosi Viktor. A Ford kínálatában tavaly a Mondeónak volt hibrid variációja, amelyből 150-et adtak el.