Hatvanötmilliót meghaladó termék darabszámmal rekordévet zár idén és 10 százalékos órabéremelést hajt végre 2018 január 1-től a gyöngyösi B. Braun Medical Kft. – jelentette be a bérmegállapodás aláírása alkalmából rendezett szerdai évértékelő sajtóeseményen a vállalatcsoport vezérigazgatója. A cég tavaly mintegy 61,5 millió terméket gyártott.

01A B. Braun Medical Kft. gyöngyösi gyára – fotó: Komka Péter / MTI

Horn Péter az eseményen hangsúlyozta, hogy a Magyarországon három céggel jelen lévő, orvosi eszközök fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével, valamint vesebetegek kezelésével foglalkozó B. Braun minden tekintetben pozitív évet zár 2017-ben.

A vállalatcsoport egésze 2016-hoz képest 5 százalékos növekedéssel, mintegy 42 milliárd forintos bruttó árbevételt ér el. Ezzel párhuzamosan a Vasas Szakszervezeti Szövetség helyi képviselőivel együttműködve 10 százalékos órabéremelésről, valamint a törzsgárda-rendszer bővítéséről döntött – tette hozzá. 

A több mint 1000 embert foglalkoztató gyöngyösi B. Braun Medical Kft. minden próbaidejét már letöltött dolgozója 2018. január 1-től, kezdő operátori beosztásban is, legalább 304 ezer forintot megközelítő bruttó havi munkabérrel számolhat, amennyiben az adott hónap valamennyi munkanapját ledolgozta a vállalatnál. A vezérigazgató elmondta, az 1839-ben alapított, ma már 62 országban jelen lévő B. Braun több mint 56 ezer munkatársával a világ egyik vezető egészségügyi cégcsoportja.

bbraun02Automata összeszerelő berendezés a  gyöngyösi gyáregységben – fotó: Komka Péter / MTI

Magyarországon a vállalat mintegy negyed évszázada kezdte meg tevékenységét, azóta 60 milliárd forintot meghaladó összeget fordított beruházásra, évente 4 milliárd forint adó- és járulékbefizetéssel járul hozzá a költségvetéshez és közel 2000 dolgozót foglalkoztat, míg közvetve további ezer munkahely megőrzése kapcsolható tevékenységéhez.

A magyarországi B. Braun-csoport teljes árbevételének mintegy 60 százaléka származik exportból, a 17 000 négyzetméter alapterületű gyöngyösi gyár azonban 98 százalékban külföldi piacokon – zömmel az unió tagországaiban, elsődlegesen Németországban, Franciaországban és Spanyolországban – értékesíti termékeit.