Az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE) adatai szerint tavaly rekordszámú, összesen 386 ezer darab tisztán elektromos hajtású személygépkocsi talált gazdára Európában, ami a kontinensen értékesített új autók 2,5 százaléka – közölte Magyar Elektromobilitás Szövetség szerdán az MTI-vel.

electric carIllusztráció – fotó: pixabay.com

A közleményben kiemelték: az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre nő az elektromosautó-értékesítés aránya, igaz mértékében elmarad az európai számoktól. Az MTI kérdésére megjegyezték: Magyarországon 2018 első három negyedévében összesen valamivel több mint 1450 valamilyen elektromos hajtáslánccal bíró új autót értékesítettek. Az iparági becslések szerint az év utolsó hónapjaiban ez a szám további 200-300 gépjárművel növekedhetett – közölték.

Az AVERE adatai szerint az összeurópai éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40 500 darab elektromos hajtású járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedés. A magyarországi szakmai szervezet szerint a tavalyi év teljesítménye még nem tekinthető európai szinten sem áttörésnek, látszik azonban a folyamat, amelynek eredményeképpen a következő években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinensen.

Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő szövetség főtitkára a közlemény szerint elmondta, a tavalyi év ugyanakkor mégis fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban, ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos és elektromos hajtású, autók értékesítését Európában.

Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése a szakember szerint az lesz a szektorban, hogy a hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a tisztán villanyhajtású gépjárművektől. Erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak – mutatott rá. Utalt arra is, hogy a magyar piacon még szükség van arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt, amihez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése.